زغال سنگ چگونه تشکیل میشود؟

زغال سنگ چگونه تشکیل میشود؟


مراحل تشکیل زغال سنگ در طی فرایند طولانی مدت اتفاق می افتد؛ بنابراین باید در مرف این ماده معدنی گران بها دقت کنیم. این کانی سیاه رنگ بسیار کاربردی و پرانرژی است. از این ماده در صنایع گوناگونی مانند صنایع شیمیایی و برای سوخت مورد مصرف قرار می گیرند.

به طور کلی زغال سنگ را می توان یک سوخت فسیلی دانست. این انرژی دریافت شده از سوخت این کانی نتیجه انرژی جمع آوری شده در گیاهان در میلیون های سال پیش است. در ادامه این مقاله از مجموعه صنعتی آرا سنگ الوند شما را با نحوه تشکیل زغال سنگ چیست،زغال سنگ چه نوع سنگی است و کاربرد آن اشنا می کنیم.

زغال سنگ چگونه تشکیل میشود؟
یکی از سوالات کاربران این است که زغال سنگ چگونه تشکیل میشود؟ در این مقاله به توضیح درباره مراحل تشکیل زغال سنگ خواهیم پرداخت. زغال سنگ دارای ترکیباتی مانند گوگرد، اکسیژن، هیدروژن، کربن و … است. در حالت کلی این ماده طی مراحل طولانی مدت در دوران های متفاوت زمین شناسی به وجود آمده است. در ادامه این مقاله می خواهیم در مورد زغال سنگ چگونه تشکیل می شود، زغال سنگ از چی درست میشود و زغال سنگ در چه آب و هوای تشکیل می شود؛ توضیح دهیم.

در حالت کلی این کانی پرانرژی در شرایط آب و هوای گوناگون و با توجه به گیاهان مقداری متفاوت است ولی درطی دو مرحله تصفیه و زهکشی به وجود می آید. این ماده از بقایای درختان، بوته ها و بقیه گیاهان زنده د میلیون های سال پیش به وجود می آید. رشد این نوع گیاهان در زمانی که آب و هوای زمین ملایم و مرطوب بوده است، اتفاق افتاد. بعد شرایط برای رشد سرخس های دانه دار گرمسیری و درختان بزرگ فراهم شد.

این نوع گیاهان بعد از خشک شدن به داخل باتلاق می افتند و به دلیل خروج اکسیژن، فسادهای بی هوازی سرعت پیدا می کند و پیت به وجود می آید. Peat ها برخی قهوه ای و بعضی سیاه هستند که با پیشروی دریا روی آن ها با زغال سنگ لیگنت تبدیل می شود. در ادامه شما را با انواع این ماده با توجه به مراحل تشکیل زغال سنگ بر حسب درجه خلوص و به ترتیب آشنا می کنیم.

تورب یا پیست
لیگنت
زغال شبه
زغال سنگ بیتومینه
آنتراسیت
تورب یا پیت
این مرحله به عنوان اولین مرحله از دگرگونی بقایای گیاهان برای تبدیل شدن به زغال سنگ می باشد. این مرحله به توده ای متراکمی از گیاهان گفته می شود که به شکل ناقص تجزیه شده اند و در یان مرحله این توده ای گیاهی مرده را نمی توان زغال نامید. پوده را یم توان از پوده زارها جمع آوری کرد و به عنوان سوخت از آن استفاده کرد.

لیگنت
زغال سنگ قهوه ای به عنوان پایین ترین زعال شناخته می شود و برای تولید انرژی برق از آن استفاده می کنند ولی بیشترین آسیب را به محیط زیست می زنند. نوع شبق یا شپک آن را برای سنگ های نیمه قیمتی استفاده می کنند.

زغال سنگ

زغال شبه-بیتومینه
میزان درجه زغال شدگی آن بین لیگنت و زغال بیتومینه است. از این نوع برای تولید انرژی الکتریسیته استفاده می کنند.

زغال سنگ بیتومینه
این نوع یک زغال سنگ چگال است که سیاه رنگ یا قهوه ای تیره با نوارهای روشن و کدر است. برای تولید برق از این نوع نیز استفاده می کنند. در ضمن از تقطیر آن کک که دارای کربن بالاست، به وجود می آید.

آنتراسیت
این نوع زغال سنگ سخت و سیاه در بین تمامی زغال سنگ ها دارای بالاتین درجه است. آنتراسیت سیاه و براق است و دارای کمترین میزان آب و مواد فرار و بیشترین کربن است. برای آشنایی با این نوع و خرید آن می توانید به صفحه آنتراسیت در سایت آرا سنگ الوند مراجعه کنید. در ضمن به این نوع زغال سنگ حرارتی نیز می گویند و به این طریق است که مراحل تشکیل زغال سنگ رسیده به وجود می آید.

نظری ثبت نشده است.

پاسخ خود را بگذارید

* نظرهایی که حاوی توهین است، منتشر نمی شود.

* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

همزمان با تائید انتشار نظر، به من اطلاع داده شود.

  • پشتیبانی تلفنی

    051-32454577

  • نشانی ایمیل

    info@ecmco91.ir

  • نشانی شرکت

    مشهد،جاده کلات . بعد